close

 

  Ellie Goulding - Delirium  

Ellie Goulding - Winner 贏家

Let's call it a day, babe 就讓一切結束吧,寶貝

I think I know what you're trying to say 我知道你企圖挽回甚麼

Honey, it's fair play 但親愛的,這是公平競爭

Why try to win when I know I've lost? 我為何要為成敗已定的殘局奮力一搏?

We don't have to spell it 無須任何隻字片語

I think I know what you're trying to say 我知道你想表達甚麼

Just because I think this could break me 你也許可以使我潰不成軍

It doesn't mean that it will at all 但不代表我會從此一蹶不振

 

Love to the lovers 愛,僅獻給愛人

Hate to the haters 恨,僅獻給仇人

Love to you, babe 要給你多少愛,寶貝,你無須知道

Do what you have to 只要做好你自己的本分就夠了

 

What a shame 很遺憾的

What a loss 我並未抓住最後一絲契機

The winner takes 任勝利離我遠去

She takes it all 讓她佔了上風

What a shame 多麼慚愧

What a loss 多麼挫敗

But I can see why 但我知道自己

Because she's beautiful 是因為不敵她的美貌

What a defeat 而戰敗沙場

To say the least 至少

But thank God 我得感謝上天

The love is free 讓我脫離這枷鎖

And maybe it's good for you 這不只是為了你好

It's good for me 也是為了我好

  

Let's call it a day, babe 真的已經結束了,寶貝

I think I know what you're trying to say 你不必再挽救甚麼

And honey you're so right 而且親愛的,你是對的

There's so much to lose, but so much to learn 我們總是在一次次失敗中記取教訓

Let's call it a maybe 儘管一切或許還有機會

But we both know you're already gone 但我們都曉得,這份愛已付之一炬

And just because it feels like I'm breaking 也許這足以擊潰我

It doesn't mean I will fall apart 但並不代表我會支離破碎

 

Love to the lovers 對戀人的愛

Hate to the haters 對仇敵的恨

Love to you, babe 對你的愛還剩多少,寶貝

Do what you have to 你心裡有數

 

What a shame 很遺憾的

What a loss 我並未成為贏家

The winner takes 而是讓她

She takes it all 嘗到勝利的滋味

What a shame 多麼羞赧

What a loss 多麼喪志

But I can see why 然而值得慶幸的是

Because she's beautiful 我只是不敵她的美豔動人

What a defeat 才鎩羽而歸

To say the least 簡單來說就是如此

But thank God 但我想感謝上天

The love is free 讓我得到解脫

And maybe it's good for you 也許這一切

It's good for me 對我們彼此都好

 

Love to you, babe 對你的愛意,寶貝

Love to the lovers 已經所剩無幾

Hate to the haters 甚至還參雜著一點恨意

Love to you, babe 這份愛還需延續嗎,寶貝

Do what you have to 我想你知道答案

 

What a shame 真遺憾

What a loss 我成為輸家

The winner takes 而她大獲全勝

She takes it all 帶走一切不留餘地

What a shame 多麼諷刺

What a loss 多麼慘烈

But I can see why 但我明白

Because she's beautiful 你只注重外表的光鮮亮麗

What a defeat 這是現實的殘酷

To say the least 不過

But thank God 我仍要感謝上天

The love is free 讓愛自由

And maybe it's good for you 也許這樣

It's good for me 對我們最好

 

 

Lyrics source: www.azlyrics.com/lyrics/elliegoulding/winner.html

Translated by Robert & Amesily 

 

※ 本歌詞非官方翻譯,歡迎分享歌詞 :) 

分隔線 (pink)  

未命名  

 

Ellie Goulding - Winner 試聽版本

其實我本來要把 Ellie 新專輯【Delirium】的所有歌聽過一遍
結果一直沒有時間聽到 ˊ  ˋ

不過目前聽到的幾首--> "On My Mind" "Something In The Way You Move"  "Army"  "Winner"
我每首都很愛 ♥

期待Ellie趕快推出下一波主打單曲 >  < 

 

TITLE  

{Lyrics} Ellie Goulding - On My Mind 中英歌詞 + 音樂介紹 

 

 

   up 2

To Robert

You can be the elite, so do the winner.

   crown - down  

 

 

 

arrow
arrow

    艾米希莉 Amesily 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()